فیلتراسیون

نمایشگاه بین المللی جامع کشاورزی ، سامانه های نوین آبیاری ، ماشین آلات ، نهاده ها ، گلخانه و کشت های گلخانه ای از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید .

 

نمایشگاه تهران

نمایشگاه کشاورزی

از آن جایی که این نمایشگاه مهم ترین نمایشگاه سالانه آبیاری در ایران می باشد ، ما هم برای بازدید در آن شرکت کردیم .
بر خلاف ادوار گذشته ، این بار ما در روز اول نمایشگاه بازدیمان را انجام دادیم که موجب تجربه بسیار خوبی هم شد .

اتصالات آبیاری

مهندس معین فلاح رهبر در نمایشگاه

نمایشگاه آبیاری

روز اول بر خلاف روز های دیگر بسیار خلوت بود ، به همین دلیل ارتباط بر قرار کردن با مسولین هر غرفه بسیار راحت تر نسبت به گذشته انجام شد .

فشار سنج

فیلتر آبیاری

به طور کلی غرفه های حاضر در این نمایشگاه را به دو دسته غرفه های آبیاری و غرفه های کشاورزی می توانیم دسته بندی کنیم .

نمایشگاه کشاورزی و آبیاری

انواع شیر

فیلتر دیسکی

در بخش کشاورزی این نمایشگاه ، شرکت هایی حضور پیدا کرده بودند که می توانند باعث تحولی جدید در صنعت کشاورزی شوند . این شرکت ها خدماتی را معرفی می کردند که قبل از این هیچ شرکتی به صورت بازار پسند اقدام به ارائه آن ها ننموده بود .

آبپاش آبیاریکاروگیت

اتصال

۱۶ میلیمتر

اتصالات ۱۶ میلیمتر

اتصال رزوه

اگر با دیدِ مقایسه ای به بخش کشاورزیِ امسالِ نمایشگاه نگاهی بیاندازیم ، متوجه خواهیم شد که برخی از شرکت های حاضر در نمایشگاهِ امسال بسیار نوآور و علمی به این صنعت پرداخته اند و اگر شرایط فراهم باشد امکان شکوفایی بسیاری از آن ها در آینده می باشد .

کود کشاورزی

ونتوری کود

نگاه این شرکت ها به کشاورزی ، بر خلاف کشاورزیِ سنتی ، بسیار نگاه علمی و صنعتی می باشد . شرکتی با استفاده از سنسور های مختلف ( مانند سنسور های باد ، باران ، رطوبت سنج و . . . ) اقدام به پیش بینی نیاز آبیاری زمین می کند .

لوازم آبیاریلوله پلی اتیلن

 

نمایشگاه کشاورزی

معین فلا رهبر در نمایشگاه

در واقع سنسور های مورد نیاز را در نقاط مد نظر در زمین کشاورزی قرار می دهد . مثلا سنسور باد و باران در یک مکان مشخص و چند سنسور رطوبت سنج خاک در نقاط مختلف زمین نصب می شود ( بنا به شیب موجود در زمین ) همین امر باعث می شود که اطلاعات مورد نیاز از زمین گرفته شود و بر اساس آن برنامه ریزی ها انجام گیرد .

پلی اتیلن

مهندس معین فلاح رهبر در نمایشگاه

نمایشگاه تهران

انواع فیلتر آبیاری
در غرفه دیگر شرکتی بود که خدماتِ به نسبت متفاوتی ارائه می داد . این شرکت تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را از جمله نقشه توپوگرافی زمین ، نقشه کاشت محصولات ، ارتفاع و جنس لایه ها ، جزییات سیستم آبیاری و . . . از کشاورز می گیرد یا به وسیله تیم های متخصص از زمین مورد نظر برداشت می کند .

معین فلاح رهبر در نمایشگاه تهران

آبیاری

کود

تمامی این اطلاعات را در درون سیستم از پیش طراحی شده وارد می نماید . با استفاده از همین سیستم ، میزان دقیق آبیاری ، فواصل بین آن و کلیه نکات مرتبط ، معلوم می شود . طبق ادعای مسولین این شرکت ، با حدود ۱۰ درصد هزینه ای که این سیستم بر دوش کشاورز میگذارد ، باعث می شود که محصول برداشتی حدود ۵۰ درصد افزایش یابد که در نوع خود کم نظیر است .

 

بامبوکود گیاهینمایشگاه

سنسورهوشمند سازی
در مجموع ، شرکت های حوزه کشاورزی در بخش های مختلف حضور پر رنگی داشتند . بخش بزرگی از این نمایشگاه مربوط به شرکت های مرتبط با حوزه آبیاری بود ، در کنار حضور گسترده این شرکت ها باید در نظر داشت که بعضی از شرکت های بزرگ و قدیمی در این نمایشگاه شرکت نکرده بودند . ( در سال های گذشته روند عدم شرکت های مطرح رشد بیشتری داشته است . )

 

آبیاری

 

سنسور آبیاری

اتصالات پلی اتیلن

پلی اتیلن

دسته بزرگی از شرکت ها و کارخانه هایی که در بخش سیستم های آبیاری مطابق سال های گذشته حضور پیدا کرده اند ، شرکت هایی هستند که اتصالات آبیاری تولید می کنند .
این اتصالات از اتصالات ۶ و ۱۶ میلی متر می باشد تا اتصالات رزوه ای ، پلی اتیلن و . . .  در سایز های مختلف .

 

فیلتر

اتصالات ۱۶

شرکت های زیادی از سال های گذشته اقدام به تولید اتصالات ۱۶ میلی متر ( رابط مساوی ۱۶ ، سه راه ۱۶ ، زانوی ۱۶ ، شیر و . . . ) کرده اند ، چندین شرکت هم اتصالات رزوه ای تولید می کنند و کارخانه های متعددی اتصالات پلی اتیلن از جمله جوشی یا پیچی تولید می کنند .

پلی اتیلن

معین فلاح رهبر در نمایشگاه

 

بعضی از شرکت ها و کارخانه ها هم اقدام به وارد یا تولید کردن سیستم های فیلتراسیون ، لوله های پلی اتیلن ، کاروگیت و سایر تجهیزات مورد نیاز سیستم های آبیاری نموده اند .

معین فلاح رهبر در نمایشگاه

کنترلر

کنترلر آبیاری

نکته ای که می توان به آن اشاره کرد توجه کمتر تولید کنندگان ( یا حد اقل تولید کنندگانی که در این نمایشگاه شرکت کرده بودند ) به محصولات با تکنولوژی بالا ( High Tech ) در زمینه آبیاری می باشد .

شیر برقی

آبپاش فضای سبز

مهندس معین فلاح رهبر در غرفه هانتر

مهندس معین فلاح رهبر در نمایشگاه آبیاری و کشاورزی

معین فلاح رهبر

اکثر غرفه های مربوط به سیستم های آبیاری عرضه کننده محصولات مشابه بودند که شاید تفاوتشان در تولید یا عدم تولید چند محصول بود ولی در کلیّت ، فعالیت مشابهی داشتند .

لوله ۱۶

لوله خط انتقال

 

مهندس معین فلاح رهبر در نمایشگاه کشاورزی و آبیاری

در کنار این موارد ، حضور کم رنگ شرکت های خارجی بود . به طوری که فقط چند غرفه به عرضه محصولات با کیفیت خارجی پرداخته بودند ، در حالی که وقتی نمایشگاهی پسوند بین المللی را یدک می کشد انتظار می رود که شرکت های بین المللی حضور پر رنگی داشته باشند .

کمربند

مهندس رهبر در نمایشگاه

یکی از محصولاتی که در این نمایشگاه توسط شرکتی وارد شده بود و محصول جدیدی هم در بازار به حساب می آمد ، شیر شستشوی انتهای خط بود . کار این شیر ، شستشو و تمیز کردن لوله از شن و ماسه و هم چنین خالی کردن هوای اضافی لوله می باشد .

قطره چکان

شیر

درپوش

مکانیزم کارکرد آن به شکلی است که در انتهای مسیر لوله این شیر شستشو نصب می گردد و زمانی که آب به داخل لوله وارد می شود ، شیر شستشو باز شده و تمامی شن و ماسه ای که در انتهای خط می باشد را خالی می کند ، در نتیجه امکان بازگشت شن و ماسه و گرفتگی قطره چکان ها را بسیار کمتر از حالت معمولی می کند .

بازید مهندس معین فلاح رهبر

آبپاش آبیاری

مانند بازار های دیگر در هر زمینه محصولات با کیفیت و کم کیفیت وجود دارد که میزان کیفیت این محصولات برای مصرف کننده های آن ها کاملا واضح می باشد .

مهندس معین فلاح رهبر در کارخانه لوله سازی

شیر شستشو

مسئله ای که در این نمایشگاه برای اهل فن جالب بود ، حضور بعضی ( البته بسیار محدود ) شرکت های با کیفیت نه چندان بالا ولی با غرفه های بسیار مجلل بود . به طوری که اگر کسی از محصولاتشان استفاده نکرده بود و سطح کیفیت آن ها را نمی دانست ، نظر بسیار مثبتی به آن ها پیدا می کرد .

معین رهبرتایمر

شیر شستشو آبیاری
در پایان اگر نگاه کلی به نمایشگاه آبیاری امسال بیاندازیم ، خیلی محصول جدیدی توسط شرکت ها رونمایی نشده بود و اکثرا با همان محصولات سال های گذشته در نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند .
از طرفی حضور شرکت های بین المللی یا وارد کننده ها هم پر رنگ نبود .

ژئو ممبران

هانتر
همین طور وارد کننده ها و کارخانه های بزرگی که سابقه حضور در نمایشگاه را دارند هم شرکت نکرده بودند .
امید است که نمایشگاه های بین المللی تهران که یکی از مهم ترین ویترین های برندهای ایرانی در زمینه های مختلف است ، در سال های آینده با حضور تولید کنندگان و واردکنندگان ، رونق بیشتری پیدا کند .

سنسور آبیاری

فیلتراسیون

تجهیزات آبیاری گیلان

فیلتراسیون

رابطه ۱۶ و شیر ۱۶

آبپاشلوله کاروگیتسه را ۱۶

پروفایل آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند

شیر ۱۶ میلیمتر

نمایشگاه تهران

انواع اتصالات آبیاری

کمربند آبیاری

بذر

انواع بذر

اتصال آبیاری

هیدروپونیک

کمربندقالبسازی

لوله

کشاورزی مدرن

کشت هیدروپنیک

پهپاد کودپاشی

پهپادفیلتر آب